TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Hos Tequila

Kategori:

Hihi, har ockuperat datorn på ridklubbens kontor. Mejlat Leksands Ridklubb om fälttävlansträning nästa tisdag. De har ju tävling vecka 24 och jag måste ha en ny underskrift i ryttarboken för att få tävla henne. Teamträningen har gått bra i helgen. Linda såg ingenting i ridningen som kunde tyda på att hon har varit med om transportolyckan, skönt att höra! Så i måndags anmälde jag mig till tävling i Svärdsjö den 27 maj. Där blir det 100 och 105 cm. Börjar redan tagga känner jag! Speciellt efter helgens träning som gick jätte bra, avlutade med en bana på ca 110 cm och Linda hade ingenting att klaga på sa hon, ingenting om sitsen, händerna flytet eller någonting. Hon tyckte att det så väldigt kontrollerat, skolat och fint ut, bra tempo och inte slarvigt på något sätt. Super kul och skönt att höra! Arbetena i skolan blir sakta men säkert färre och färre, Riktigt skönt! studenten närmar sig med stormsteg, 24 dagar kvar nu och bara 16 dagar kvar till balen. Hoppas på att jag kan fixa så att Tequila kan dra mig till balen i min rosa prinsessklänning med min stiliga kavaljer, låter som en fjantig barndomsdröm, och ja, det är det nog, haha! Nej, nu ska jag sätta fart och gå ut till Tequila så Ina får jobba i lugn och ro på kontoret. /Malin

Kommentarer


Kommentera inlägget här: