TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

När ska detta få ett slut?

Kategori: Nyheter



Ingalill Vantunen i Vikarbyn blev nedslagen i måndags kväll i närheten av sitt hus när hon var ute och gick med hunden.

Överfallet är ett i en rad händelser som drabbat Ingalill och hennes familj. Vid två tillfällen har familjens hästar knivskurits, kameraövervakningen i stallet har saboterats vid tre tillfällen och det är andra gången Ingalill blivit nedslagen.

 
 

Relaterat

DETTA HAR HÄNT

2008 blir en av familjens hästar skurna i bakdelen vid hästens könsdelar.

2009 blir Ingalill nedslagen i hönshuset och förd till sjukhus får vård.

2010 blir två av familjens hästar skurna på liknande sätt.

Vid ett tillfälle bryter sig någon in i familjens stall, glömmer en handske och polisen säkrar DNA.

Mystiska bilar och personer har synts runt familjens gård.

Måndag kväll, elfte juni, Ingalill blir nedslagen i närheten av hemmet.

 

– Vi är beredda att göra vad som helst för att få stopp på det här, säger Ingalill Vantunen.

Trådarna till en av hästhagarna var avklippta i somras och hästarna hade smitit ut, men sedan det sista tillfället då två av familjens hästar blivit skurna i bakdelen har det varit relativt lugnt omkring Ingalill Vantunens gård mitt i Vikarbyn. Men i slutet av april började det hända märkliga saker igen. Inte bara familjen utan även andra bybor iakttog mystiska bilar och personer runt Ingalills gård.

Vid tre tillfällen var trådarna till kameraövervakningen familjen har i stallet avklippta. Förra veckan syntes en misstänkt person vid flera tillfällen intill gården.

– Vid midnatt söndag, måndag, tisdag och så natten till onsdagen då vi i familjen bestämt oss att bevaka gården.

På natten placerade familjemedlemmarna ut sig på gården. Ingalill gömde sig på gården och hennes dotter gömde sig i en buske.

– Min dotter fick då höra två mansröster utanför häcken. De måste ha förstått att vi var i närheten och försvann från platsen.

– I måndags när jag kom ut från grannens hus såg jag en lång, smal mansperson som stod vid vår gård. Han vände och gick därifrån när jag kom, berättar Ingalill.

Men Ingalill bestämde sig för att ta en runda med hunden. Hon såg ingenting och hörde ingenting heller förrän hunden börjar skälla och samtidigt slår någon Ingalill över nacken och axeln så hon faller omkull.

– Det hände i närheten av vår gård. Jag föll på gräset intill vägen, men jag hann inte se vem personen var.

Dagen efter har Ingalill ont i nacken och axeln, men hon har inga synliga sår. Händelsen är polisanmäld, men Ingalill mår mycket dåligt och är livrädd.

– Jag tänker hela tiden: vem är bakom mig. Det är frustrerande att man vet vem man har att göra med . En eventuell misstänkt finns. Vi planerar att själva fånga personen. Jag tror det går. Vi orkar inte med det här längre. Vi är beredda att göra vad som helst för att få stopp det här, säger Ingalill Persson Vantunen.




Detta är ju helt absurt! Stackars Ingalill och hennes familj, lider verkligen med dem.. 
Hoppas de får tag på gärningsmannen/männen! 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: