TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

dressyrträning 10/5

Kategori: Amandas inlägg

Igår tränade vi som sagt dressyr för Ina, han kändes verkligen jättefin.
Till och med Ina blev förvånad över att han blivit så duktig, så det var kul att höra! Jag försöker ju verkligen trimma honom varje dag, ibland går det bättre än andra dagar, men i det långa loppet syns det garanterat stora fina förändringar.
Vi jobbade lite skänkelvikningar i trav och öppna & sluta i galopp, och det gick jättebra. Vi jobbade även med att rakrikta dom på medellinjen. (rida in vid A, göra volt till höger, halt vid passande ställe och sen volt till vänster, sen ut vid C) Det var liksom uppvärmningsövningen och halterna och rakriktningen kändes mycket bättre mot slutet, så hela träningen kändes väldigt bra efter det lösgörande arbetet som tvingade dom att vara lyhörda.

Han är så bra min lilla fisunge, jag är så glad över att jag har köpt den här hästen - bättre kunde jag aldrig ha hittat!



nöjd hest efter bra dressyrträning!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: