TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

whenever you need me, just call my name

Kategori: Amandas inlägg


Jag och Flash kämpar på och nu när jag får både galoppera och rida på böjt spår så trimmar vi tressyr och stadig form, vilket är väldigt svårt. Att ens få den kraken att TRAVA rent är en kamp, sen att få honom att slappna av och känns sig bekväm i sin trav är riktigt klurigt. I skogen går det bra, hur bra som helst, men det är som att han förknippar ridhuset/ridbanan med något som är jobbigare än skogen och då smiter från arbetet i hopp om att jag ska ge mig.

Igår efter jag hade haft lite lektioner så red jag i ridhuset, och det gick väl sådär må jag säga. Han var stressad då det var ca 8 hästar i ridhuset och det är han inte van vid, men han lär ju lära sig någon gång :)
Westernryttarna kom in i ridhuset var reserverat för dom mellan 20-21 och dom gjorde någon bana inom Western Riding i E-klass som även jag och Buffi fick pröva på den banan, riktigt kul!
Någon gång i Juni var det tävling i Insjön i Western Riding E-klass och då får vi se om jag och Flash är på spåret! På fredag ska Hanna Norin ta med sig sin westersadel(som hon köpte av Flash gamla ägare) så jag ska pröva rida i westernsadel för första gången, wihoo cowboy! :D

Idag blir det springkällanvägen och träna övergångar och flytta honom för skänkeln, imorgon är det dressyrträning coh för första gången tänkte jag faktiskt ha med Flash på en träning! Lisa From kommer att ha oss nu för Ina har åkt på semster till Vietnam ett par veckor, så det blir att trimma dressyr ett par veckor framöver nu och då ska Lisa få trimma mig och Buffisen!

Vad säger du F, är du en westernhäst? ;)




Långt och jobbigt inlägg, men jag har såå mycket att berätta.
Jaja, hoppas jag kommer tillbaka till bloggningen nu lite om min dator kommer igång (just nu sitter jag på Vickis) och jag måste bara säga att jag har saknat att blogga, och jag har saknat er läsare!! :)

Kommentarer

  • Flash med hjälp av coach säger:

    aldrig i livet matte! ;)

    2012-03-07 | 19:10:20

Kommentera inlägget här: