TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Vikarie-Amanda

Kategori: Amandas inlägg

Igår jobbade jag hela kvällen, hade ridlektioner på Rättviks Ridklubb,
Anna ligger hemma i influensa, stackars!
Jobbar för henne idag också så har varit nere på klubben och jobbat nu på förmiddagen.
Släppt ut hästar, mockat hela stallet, fixat eftermiddagen i boxarna.
Ska ner vid två nu och släppa in hästarna, förutom F & N som får stå ute och sola ett par timmar till. Flashen fick för den delen gå utan täcke och mysa idag, UNDERBART väder :)
Sen 16-17 är det teorilektion, ska lära lite knattisar att sadla.
ÄLSKAR rent ut sagt att lära folk, att förklara för dom min tanke med en övning coh sedan se hur poletten trillar ner och dom förstår hur dom ska göra.
Att lära folk, det älskar jag.
Sen imorgon ska jag jobba, ha lite lektioner på kvällen, sen åka till Mora och jobba natt på Ljungbergs, sen tillbaka till Rättvik på lördag och jobba i stallet, sen åka tillbaka till Mora och jobba natt på Ljungbergs, sen på söndag jobbar jag dag/kväll på donken. Uff, jag måste verkligen skaffa körkort. Varför innehåller dygnet så få timmar? :( Vetesjutton hur jag ska hinna med allting..


Anna, KRYA PÅ DIG!






Kommentarer

  • Johanna och Rasmus säger:

    Det ÄR kul att jobba som lärare! Faktiskt, på alla nivåer! Om du gillar det är mitt tips att kolla med kommunen till hösten om de behöver vikarier i skolan. Man får ha lite skinn på näsan men det brukar ju hästtjejer ha och då kan man prova lite olika och se om det är nåt att jobba med på sikt. I min lärarstudentgrupp i höstas hade jag 12 studenter. 4 av dem hade egen häst och de kommer bli kanonbra lärare. Sedan finns det ju utbildningar inom allt möjligt, det gäller bara att hitta det man själv vill göra.

    2012-03-01 | 15:21:08
    Bloggadress: http://johannashundar.blogg.se/

Kommentera inlägget här: