TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Vårkänslor

Kategori:

Ja, igår hade Tequila så där lagom mycket vårkänslor. Hon vilade ju i tisdags när vi var på kryssning. Så Saga och Vicky hade om T då och hon fick en vilodag. Tack så jättemycket för hjälpen! I alla fall så stack jag ut barbacka en lugn tur igår. Red förbi travet och pratade lite med Kajsa. När jag skrittade bortåt mot grindarna så red jag på långa tyglar och heltplötsligt så drar hon sig mot gäststallarna längst ner och börjar kliva ut i en jättestor vattenpöl och lufsa planslöst runt på en liten volt och nosa lite på vattnet där innan jag styrde ut henne mot grindarna igen. var kom det infallet ifrån? Sen när jag red ut genom grindarna på stallbacken så skulle Tequila till och börja trava, så jag kortade tyglarna och hon började flyga i luften på en gång, hon ville ju springa, vilket hon inte fick göra och då blir hon grinig och flyger i luften. Jag behöver inte ens ta hårt i henne, tar en lätt förhållning där tyglarna näst in till glappar och hon börjar takta, tar jag då lite, lite mer i henne för att hon ska sakta ner till skritt igen då flyger hon i luften. Vilket var lika den här gången, så hon började studsa och bocka lite när precis Anna från skoltravet kom körandes, då började tanten fara åt sidan och studsa ännu mera medans jag bara satt och skrattade åt henne och anna skrattade åt mig för att jag skrattade åt Tequila som har sån galen överskottsenergi med vårkänslor att jag håller på att flyga av. Sen lugnade hon ner sig lite och jag skrittade runt via golfbyn bakom travbanan. Där jag mötte Elin och Vilma, då var hon ganska lugn, men studsade lite. Kom ut på rakbanan, då började de större luftsprången igen de tio första metrarna. Träffade Madde också direkt efter rakan, men då sprang hon bara på tvären lite grann. Sen var det ganska lugnt resten av vägen hem.

Jag har ganska roligt åt min dam när vi är ute och rider, hon hittar på lite små saker sådär. Vilka vissa bara verkar vara impulsiva infall. Var kommer de ifrån?

Hon i alla fall rätt charmig min vackra :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: