TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Som vanligt..

Kategori:

..Så blir det ju aldrig som vi tänkt oss.
Kom hem från stallet för en liten stund sedan, bara ätit lite nu. Blev förövrigt lite senare än jag tänkte mig. Precis när jag var klar och skulle sätta mig i bilen så undrade Barbro om jag ville lyssna på Gerrys mage. Dom var ute och gick lite och det var helt knäpptyst i magen på honom, så vi gissade på att det var en koliksläng av något slag då han var väldigt hängig och inte riktigt sitt vanliga jag. Så Barbro ringde och pratade med Björn nere på kliniken som föreslog olja och lite smärtstillande (då de hade lite i sadelkammaren sedan tidigare). Så jag hjälpte Barbro med det innan jag kunde åka hem. Det tar ju sin lilla stund med kolikhästar, men hjälper gärna till, nästa gång kan det ju vara jag som behöver hjälp med något. Gissnignen är förövrigt att han druckit lite dåligt nu när de varit och tävlat i helgen. Tävlingen gick bra, så nu får Lisa och Gerry tävla i hatt och frack om de vill!

Jag, Tequila och Olle var i alla fall ut i skogen en sväng. Quilan var pigg och glad som vanligt, ganska fin faktiskt. Red bort till springkällan och tillbaka via backen. Sista biten i galoppen så släppde jag på Tequila lite också, nöjd häst och nöjd tjej kan jag säga! Det är så jäkla härligt att bara låta dem gå!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: