TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

time is the only option

Kategori: Amandas inlägg

Hoho kära läsare!
Flashens och min allra första RIKTIGA dressyrträning.
Mina krav på honom är ju inte så höga än, bara att han ska göra det jag ber om.. F är en riktigt ärlig häst och han vill gärna förstå vad jag menar och han vill att jag ska lära honom hur.
Jag tror att han kan allt vi övade på idag för Lisa, det är bara att han är väldigt ringrostig efter att inte ha gjort något på ett år.



Vi började med att jobba i skritten, start & stop samt volter. Sen jobbade vi i trav och ungefär samma sak. Efter det samlades vi på stora mittvolten och Lisa berättade hur vi skulle utföra nästa uppgift vilket var ryggning genom att INTE röra på handen, endast flytta fram sittbenen och ta bak båda skäklarna, fantasiskt att det fungerade så bra! Nu ska jag aldrig mer röra en häst i munnen när jag ska rygga, endast sitta stilla med jämna tyglar och med ett jämnt stöd.
Vi jobbadelite med galopp och rakrikting, förvänd galopp samt galoppombyten. Flashen är ju väldigt grön och väldigt obalanserad men vi försöker. Med träning och tid kommer vi få ordning på allt.
Vicki filmade nog en snutt så kan fixa en film när jag har tid så får ni se :)



Tack Lisa From för en kanonbra premiärträning, du är så fantastiskt duktig! En riktig förebild.
Lisa & hennes Belgarath, ett ekipage som sannerligen borde ses med egna ögon helt live. Dom är en dröm att se på!




Kommentarer


Kommentera inlägget här: