TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Mariah Enochsson-Pålebo träning

Kategori: Amandas inlägg

Igår red jag och Flash privatträning för Mariah Enochsson-Pålebo, hon var toppen att rida för och hon såg precis hur han skulle ridas för att komma igång med bakdelen. Efter ett tag ville hon sitta upp och trimma lite, gärna för mig tänkte jag!
Och efteråt var det verkligen WOWkänsla! Har aldrig suttit på Flash och han känts sååå fin och avspänd. Han travade ordentligt med bakdelen under sig och höjde ryggen. Hon kom åt dom där punkterna på honom som jag har svårt att nå till. Jag kan, som ni märker, inte beskriva hur det kändes, men det var riktigt häftigt. Han kunde till och med gå i samlad galopp inne i ridhuset vilket han aldrig annars brukar orka göra annat än i skogen.
Nu vet jag precis hur Flashen ska ridas för att komma igång! Såå kul och riktigt lärorikt.
Den där lektionen var värd alla pengar i världen kände jag, och jag ska rida för henne igen redan på lördag!! Längtar! :D Hoppas jag kan tvinga med Vicki att ta med kameran då så ska ni får se hur fantastiskt vacker han kan vara min grabb!!


Flash och jag framtiden framför oss, och Mariah var väldigt noga med att berätta för mig flera gånger att den här hästen har stor potential och han KOMMER att bli en väldigt fin häst när han har balanserat upp sig och har koll på hela kroppen.




Mariah och hennes Dynamik i Vansbro.


Kommentarer

  • Mariah säger:

    Tack snälla du! Vilket trevligt inlägg att läsa. Det är sånna som du som gör att man orka hålla på med detta :) Du är duktig och du har en superfin häst!! Vi hörs och syns!!! Kram Mariah

    2012-05-22 | 10:45:26

Kommentera inlägget här: