TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Torsdagens goda gärning

Kategori:

När jag stod och mockade åt Tequila i torsdags så hörde jag en häst trava förbi på backavägen utanför, vilket kan vara ganska normalt. Men när jag sedan hörde den igen ganska snart efter så insåg jag att det itne riktigt var som det skulle. Så kliver ut och ser en lös springande häst med svansen i vädret och grimskaftet fladdrande mellan benen. Tydligen hade den slitit sig vid kliniken efter ett besök där och skenat mot ridklubben. Så gick dit och skulle hjälp till när hästen drar iväg mot Backa. Utan något snabbare transportmedel än ben så kände jag att jag itne kunde göra så mycket. Men när den har sprungit nästan hela vägen upp så kunde det köra förbi, stanna bilen på tvären och Ägaren for ut och fick den att vända håll. Under tiden så mötte jag Eva Nissas så vi åkte upp och följde efter dem. Typ precis när vi hade kommit ikapp dem, så har ägaren fått hästen att vända så Eva ställde bilen på tvären och stannade samtidigt som jag hoppade ut ur bilen och viftade lite så hästen saktade ner. Den stannade ganska fort och var efter det rätt lätt att fånga. Gick frammåt sakta medans jag pratade lite med den och vips hade jag tag i grimmskaftet. Ägaren tog över och de började sakta vanka neråt kliniken igen. Travare är rätt coola måste jag säga, ena sekunden varit ute på en skentur och jagad av bilar, nästa, stencool och skrittar lungt på samma bilväg som om inget hade hänt.
Tydligen hade den ett balltramp och hade vilat i tre veckor så den var väl lite på hugget. Men verkade pappar, peppar inte ha en skråma efter skenturen, tur i oturen.


Ungefär så här såg det ut, fast lite färre bilar då. Och ett grimmskaft slängandes runt benen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: