TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Zamina

Kategori: Amandas inlägg

Malin rider ju i en utav grupperna före mig, jag rider mellan 20-21 på torsdagkvällar.
Igår så skickade Zaminas ägare sms till mig och frågade om jag ville rida henne för att Lollo är på Falu lasarett för hon är så sjuk :( Jag tackade ja till erbjudandet. Tänkta sig att en gång i tiden har den tanten faktiskt gått 1.40 och kvalat till falsterbo m.m..

Lucky (ni vet skäcken som stod bredvid Flash) har flyttat med sin ägare till STHLM och då har Louise Jareholm och hennes mor Åsa flyttat in med deras Zamina i den boxen, Lollo är en tjej jag känner sedan tidigare så det är jättekul faktiskt! :)

Zamina var väldigt stel från början men jag kom åt henne bra mot mitten/slutet och då blev hon väldigt väldigt fin och kom ner i lång och låg form och kunde korta upp galoppen jättefint på den där volen som Malin ritade, och även "galopp-halt-ryggning" skötte hon jättebra! Jätte trevlig häst att rida och det kändes att hon var välutbildad. Damen är ju inte yngre än 19 hela år :)



Zamina med hennes förra ägare Louise Svantes i Strömsholm.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: