TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Nightmare

Kategori:

Hua, vaknade i morse av en mardröm. Jag, Tequila, pappa. Ina och en till var på årets första tävling. Det var en massa storhästryttare där, typ Peder Fredricsson och massa såna typer. Men det var en ponnytävling ändå och det var ett supersött A-ponnyekipage där. Jag, Ina och kompisen hjälpte till att bygga banan till klassen, som var en 1m klass med omhoppning i 110, så an gick alltså ut och kom in igen till omhoppningen. när vi var färdigbyggda så stor vi kvar där på banan och kollade på massa ekipage, och när det var två ryttre kvar till mig så kom vi i panik på att vi måste bort och fixa hästen. Så jag och Far skyndade bort till släpet och började fixa Tequila. Tränset var i typ tre olika delar och hade fel bett, så det tog ju lite tid att fixa henne. Vem missade starten ganska rejält om inte vi? Vi frågade om jag möjligtvis kunde få starta lite senare i klassen eller i avdelning B om dom nu tyckte att vi inte skulle få vara med i den riktiga klassen för att vi var sena och inte passade tider ordentligt. Men det fick vi absolut inte göra och det var dom stenhårda på. Kändes som en väldigt dålig start på tävlingsåret 2012. Jäkla tur att det bara var en dröm...

Dessuton var det en ganska konstig kombination med i banan, typ ett dogleg fast med bara ett galoppsprång emellan.


Typ så här såg kombinationen ut, om ni nu förstår min vackra paintmålning.

Kommentarer

  • nikkan säger:

    s: malin, du ska inte ens yttra dig! och jag hoppas du och jag ses snart underbara vän! :)<3

    2012-01-03 | 11:59:03
    Bloggadress: http://mittlivsomnp.blogg.se/

Kommentera inlägget här: