TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Träningsstatus

Kategori:

Wihoo! Sön är här nu faktiskt! Ganska nöjd måste jag säga. Jag och Tequila tog en barbacka tur på byn och hon var sådär ganska super pigg, låg på hela tiden. Vi skrittade och travade lite, en pytteliten galopp, men bromsen fungerade inte riktigt så jag gav upp galoppförsöken ganska snabbt, haha.
Hon har ju tagit det lugnt i typ en månad nu, gått lätt arbete 2-4 ggr/vecka. Lite välbehövlig semester för hennes skull tror jag. Det har ju hänt så jäkla mycket med henne under året och vi har varit med om så himla mycket. Skönt för oss båda att få ta det lite lungt då tror jag. Men nu har hon nog lessnat lite på det så pigg som hon var idag. Så planen blir att köra henne i morgon, kanske med en snodd på också, så att hon får springa av sig och början till att få upp flåset lite. Då bilr det förmodligen lättare att rida henne på onsdag, tänkte till med lite dressyr då och känna efter ordentligt hur mycket hon har 'tappat' på den här månaden. Det är ju bara Syster och föräldrar som har motionerat när jag varit i Frankrike, och dom jobbar henne inte direkt. Så hon är ju förmodligen lite stel, men några grundliga dressyrpass så borde vi vara back on track hoppas jag?


Det är den andra, eller ja, tredje dagen på det här året och jag skanar redan Tävlingarna. Så ni får en bild från årsdebuten 2010, vilket resuterade i första vinnartäcket!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: