TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Snabbaste vägen hem?

Kategori:

Tequila är förövrigt en ganska underhållande ponny. Dom flesta normala hästar väljer alltid, och då menar jag alltid, den snabbaste vägen hem. Men inte Tequila inte. Nej, hon ska alltid gå runt terrängbanan hem när man kommer från springkällehållet. Så är det ändå minst dubbelt så långt till ridklubben den långa vägen om man jämför med den kortare. Varför hon väljer den långa vägen har jag abslut ingen aning om, men hon gör det varje gång. vem vet hon kanske helt enkelt bara tycker att skogsvägen är mysigare eller trevligare på någon sätt än grusvägen. Vad vet jag liksom...?

Som i måndags, så gick hon till och med bort ifrån hemmifrån en bit innan vi vände hemmåt igen. Bara för att hon skulle ta just den vägen runt terrängbanan hem. För jag brukar alltid skritta på långa tyglar när det är så lite hem. Så hon väljer ju väg hem helt själv.


(Mina paintskills visas åter igen)
Men den streckade vägen på bilden är den snabbaste/kortaste vägen hem. Den heldragan linjen är den längre vägen hem. Där bilden slutar i överkant så fortsäter vägen en bit till runt hagarna och grejer.

Någon som har en förklaring till hennes 'påhitt'? För det har då inte jag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: