TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Lördagens aktiviteter

Kategori:

Vaknade vid tio och var borta i stallet vid 12 halv ett någon gång. Mockade när jag mötte på Mickis och Matilda som skulle ut och rida. Så Följde med dom ut. Satte på Jaktkandaret för säkerhetsskull när vi blev lite flera. Efter en bit så kom vi fram till att jag ville rida en lite hådrare tur än de vill så vi stack vidare själva. Tequila fick en rejäl skogstur en bit ovanför kalkverket och tillbaka. En hel del galopp som faktiskt var förvånansvärt kontrollerad. Hon blev ju bitvis lite irriterad på bettet då jag kom åte henne mycket bättre, men behövde ta mycket mindre i henne än vad jag brukar behöva, kunde liksom vara mjukare i handen men fick ändå den respons jag ville ha. Rider ju alltid på vanligt tränsbett annars så det är ju lite skillnad iaf. Men hon var fin att rida faktiskt. Kul hade vi i alla fall, och svettiga blev vi!

Flashen och jag hade en liten "tugga inte på mig och allt jag har på mig" övining ute i hagen. Haha, han blev nog lite tjurig när han inte fick tugga på mig, och när han inte fick komma in på mitt "personliga" område. Men han skötte sig faktiskt hyfat tycker jag!
Sen fixade jag maten och pussade lite mer på Tequila (som fick stå inne och torka lite medans jag fixade färdigt) och så fick hon komma ut i hagen igen sen. Väl hemma bytte jag lite kläder innan jag och Olle tog bilen hem till Mora. Där blev jag bjuden på middag innan jag fick skjuts till Rättvik igen. Pappsen skulle på något grejs i sporthallen och flyga ett av alla modellplan han har. Sen var det dusch och fix innan jag gick mot bowlingen för att jobba lite.


Galopp i snön!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: