TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Kallgrader

Kategori:

lite småkallt ute måste jag säga -16. Men det är väl bara för att man inte är van vid det. Blir ju så när man haft runt nollan nästan hela vintern. Det är ju samma sak när första minusgradena kommer, då är det ju alltid snorkallt ute tycker man.
Olle har varit en bjäbbråtta hela dagen, dum hund! Någon som vet var man får tag på och hur mycket ett skällhalsband kostar? Hon fick i alla fall följa med mig och Tequila ut på en mystur i skogen. Jag i mina tjocka vinterkläder och Tequila i sitt vintertäcke. (Klippte henne i Lördags igen för tredje (!) gången den här vintern förresten, pälsen växer så det knakar iaf) Det är så härligt att vara ute i skogen i mörker och kyla och gosa ner sig i tjocka täcken och kläder faktiskt! Rekomenderas! Tequila kändes fin det lilla jag travade med henne, red lite öppna också och hon skötte sig fin fint fakriskt!


Kom i håg alla reflexer om ni ska ut och rida bara. Speciellt när det är mörkt ute!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: