TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Idag då

Kategori:

Idag så blev det lite dressyr igen. Som Amanda sa så är det ju ledigt i ridhuset till klockan 20. Louise fick vara lite hundvakt på läktaren, medans jag och Tequila härjade runt nere i sanden. Började med att longera lite idag igen. Dock var hon inte lika avslappnad som sist. Men det berodde nog en hel del på att det var 4 st i ridhuset samtidigt. Ju mer som händer runt omkring och ju flera hästar i närheten, ju mer så stressar hon. Det märks skillnad bara mellan en Kerstinlektion när man är 2 stycken och en Inalektion när man är 5 st totalt. Men hon är ju speciell min lilla dam. Fast det gick ändå ganska bra att longera med tanke på hur hon brukar vara.
Efter att jag hade longerat 15-20 minuter så satt jag upp och jobbade lite smått planlöst faktiskt. Gjorde ganska mycket vad det kändes som vi behövde göra just den långsidan, eller just den volten. Det som framgick mest var nog att jag förböjde henne lite i traven i början. I galoppen så ställde jag henne omvartannat innåt och omvartannat utåt på volten, detta för att kunna få henne lite mer självbärig eftersom hon har en tendens att välta lite i galoppen liksom. Desutom tror jag det hjälper med rakriktingen, vilket faktistk bevisades när jag red lite på rakt spår och hon faktistk spårade bättre än vad hon brukar! Det sista jag gjorde i galoppen var att förböja lite där med. Sen försökte jag mig på lite tempoväxlingar, nån skänkelvikning, lite sluta och ja, lite smått och gott helt enkelt.

Tyckte att passet gick helt okej förutom att hon var lite väl mycket innåttryckande med bakdelen i höger varv, lite som om hon inte hundra ville ta vikten på det inrebakbenet i det varvet... Så jag masserade bakknäna med lite linement efteråt, i förebyggande syfte. Men det märks hur det är på torsdag, får fråga Ina om hon ser något. Det kan ju lika gärna vara så att hon helt enkelt är svagare och inte riktigt orkar sätta under sig i det varvet på samma sätt som i det andra. Det märks helt enklet..



Kommentarer

  • rean from the netherlands säger:

    hi there Malin !

    hahah what translated google very good ?

    hihih alright , so much thanks! your design is like WAUW hihih :D



    love

    2012-01-25 | 15:37:46
    Bloggadress: http://rgoldy.blogspot.com

Kommentera inlägget här: