TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

I give them reasons to fly, far away - up high

Kategori: Amandas inlägg

Träningen igår gick över mina förväntningar.
Jag fick en bra känsla mot slutet när jag visste hur jag skulle rida damen för att få henne att "stampa av" korrekt, då hon lätt blir lång och tar med sig hindert i ett galoppsprång - så det alltså inte blir ett riktigt "hopp" över hindret.
Det här videoklippet är det sista jag gjorde, fick ta om några hinder för banan kändes inte alls bra och vi fick ingen riktigt bra känsla över det hela. När jag tog om de här tre hinderna så kändes hon mycket lyhördare och aktiv. 
När hindrena blev högre hoppade så fick hon mera sug mot dom, hon blir loj på låga hinder. Den här hästen är såå rolig att rida!! tillslut hoppade vi väl 125 tror jag, gissar bara - jag frågade aldrig. Dock kändes det högre när vi hoppade hela banan, Ina sänkte ner när jag hoppade dom här tre sista för hon blev trött.

Ska pröva rida henne på bett nästa gång jag sitter upp då hon blir sådär "loj" med hackamore, ska se om jag får bättre känsla med bett.

Tack Louise & Åsa för att jag får tillfällen att rida denna häst, hon är fantastisk!











Kommentarer


Kommentera inlägget här: