TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Faster Malin rekomenderar

Kategori:

Jag har ju bara uppdaterat om massa annat än om vad jag har gjort med min lilla dam de senaste 2 dagarna. Visserligen är det inte så jätteintressant men ni kan ju få veta i alla fall. Både Söndag och Måndag så tog jag barbackaturer i skogen med lite skritt, trav och galopp. Det är faktiskt väldans kul. Speciellt när man travar upp för en backe och har henne under sig, för då tar hon ju verkligen i och blir rätt maffig att sitta på. Barbacka ovanpå det gör ju verkligen pricken över i:et. När man verkligen känner varenda muskel arbeta under sig, känner varenda rörelse på ett helt annat sätt. Galoppen är hon ju lite mera oregerlig i, men det blir bättre och bättre. När man dessutom märker att man kan jobba henne lite i galoppen ute i skogen. Då kan man faktiskt jobba henne rätt mycket när man är på banan under lite mer kontrollerade former! Tar ganska ofta skogsturer barbacka, lite halvlungt, men kräver ändå alltid att hon ska lyssna och slappna av/söka sig neråt/gå i korrekt form, förutom när vi busar upp oss då. För då går det inte att hejdå någon av oss, haha!


Om ni inte har förstått det än så rider jag nästan alltid barbacka, förutom när jag rider lektion i princip, och jag har nog oftast sadel när jag rider på banan/i ridhudet. Men det händer att jag rider barbacka då med faktiskt.
Faster Malin rekomenderar helt enkelt att rida mera barbacka.
Man får bättre balans, man känner hästen på ett annat sätt och det är helt enkelt en annan upplevelse med hästen än om man skulle ha ridit med sadel.


Dessutom så får man ju faktiskt plats väldigt många flera än med sadel på ;)

Kommentarer

  • Karin säger:

    Alltså, Malin. Jag förvånas varje gång jag ser en bild på mig i bloggen. Var kom den här ifrån?

    Måste vara förra sommaren va? Eller?

    2012-01-26 | 21:16:14
  • Malin säger:

    Ja, jag har ju mina gömmor faktiskt jag med.

    Ja, jag tror det var förra sommaren, eller den innan det.

    2012-01-27 | 01:02:35
    Bloggadress: http://teamdalarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här: