TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Den Gula faran

Kategori:

Körde ju som sagt Tequila igår. Satte på en Martingal för att hon inte skulle kunna köra upp huvudet tokmycket om hon blev jättepigg och bara ville springa. Man vet ju aldrig när hon inte har blivit körd på länge, hon tycker ju att det är så jäklans roligt att springa vagnen. Nu när vi är hemma i mora så är förövrigt vagnen en ganska tung hemmabyggd rockard som är alldeles knallgul, därav namnet gulafaran när det är Tequila som springer i den.

Tant Tequila var i alla fall som tidigare gissat ganska pigg, men hon skötte sig bra ändå. (Förutom att hon var dum att sätta på vagnen, hon stod inte stilla :O Hon brukar stå jättesnällt medans jag kör fram vagnen och remmar fast den, men inte igår inte, haha.) Vi sprang bort till Isunda och tillbaka, det blir ungefär 8 km allt som allt, det tog vi på 35 minuter tror jag. Så det var ju inget hårt pass direkt, men vill inte köra stenhårt med henne på en gång heller.


Jättefin bld, jag vet, men ingen superkamera och det började bli mörkt ute..

Funderar på lite dressyr idag om inte jag och min fina barndomsvän Milla skulle ut och rida en sväng med hästarna. Vi får se hur det blir helt enkelt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: