TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Dagens träning; dressyr

Kategori: Amandas inlägg

Red dressyr på Flash för första gången idag, eller har ju varit med på en träning för Ina men då krävde jag inget av honom.
Nu red jag och krävde av honom, och han jobbade ordentligt och fint med ryggen och jobbade under sig med bakbenen, jag har inte insett att Flash är en sådan fin dressyrhäst - men inom ett halvår kan kan nog bli väldigt fin bara han får muskler, balans och mera självsäkerhet samt blir stadigare i steget.
Det är en konst att ens få den här hästen att trava, haha... Han är expert på att passgånga för att han vill galoppera - men efter att ha jobbat mycket i galopp idag så travade han faktiskt riktigt rent och fint!!

Jobbade lite skänkelvikningar, ökad, kortad och samlad galopp, inåt och utåtställning, förvänd galopp, ökad och kortad trav - är mycket mycket nöjd med min grabb!!



Foto: Jenny Norin
hehe aa, digga min outfit - i know..


Det har blivit sådan skillnad på honom sen han kom, både i beteende och kroppsbyggnad.
Han har fortfarande en liten rumpa men det har hänt en del där ändå, han bygger sakta men säkert upp sina muskler. Om det bara kunde komma mera snö så vi kan pulsa där och bygga massa fina muskler! Älskar att pulsa i snön, och hästarna älskar det!



Kommentarer

  • julia&saga säger:

    va fina ni är! :)

    2012-01-11 | 20:55:19

Kommentera inlägget här: