TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Dagens hoppträning

Kategori:

Som sagt var det ju hoppträning för Ina idag. Vi hoppade fram lite på alla hinder och sen satte hon ihop det till två olika banor, den första hoppade vi två gånger på lite lägre höjder och den andra var lite längre även med långa galoppsträckor som vi hoppade lite högre. Känner inte riktigt att jag klarar av att rita alla banor i paint, men ni får alla hinder på bild med travvolten uppritad :) Först var det en travbom innan en studs (sista hindret var en planka med en vit matta under) 2 galoppsårång fram till en oxer. Det var även ett räcke i form av ett postenplank och en oxer med gröna lådor under.

Första banan å tog vi linjen på medellinjen, väntervarv postenräcket in på en volt där vi saktade av till trav mellan bommen och första studshindret, sen linjen på medellijnen igen, högervarv på oxern. Kändes helt okej. Första omgången låg det på 70-80 cm, andra på ca 90. Kan ju förövrigt tilllägga att hon var rätt taggad och laddad bitvis. Jag vet då någon ponny som gillar att hoppa, haha!

Andra banan så tog vi linjen på medellijnen, höger varv på postenräcket, runt alltihopa och på den ensamma oxer, postenplanket bakifrån, runt linjeoxern och på lådoxern igen. sen var det volt, bryta av till trav mellan bommen och studshindret och sedan linjen på medellijnen igen. Hängde ni med? Den här gången låg banan på runt en meter och oxern på linjen var på 115 cm. Tyckte att sista bana kändes riktigt bra! Jag var stilla emd handen och höll om med skänkeln vilket gör att hon kommer bra och vi får ett bra flyt. För Tequila gör det oftast väldigt bra, bara jag gör rätt. och nu gjorde jag rätt, Inas beröm var att det var det bästa vi gjort på länge. Skönt att höra måste jag säga! Så jag är nöd med den lilla damens och den lilla ryttarens insats på dagens träning helt enklet.



Efter lektionen så följde jag Olle och Tequila med Madde, Fisen, Elin och Monty en bit på vägen hem till dom men vid rakbanan så fortsatte vi en vända runt travet så Olle fick röra lite på sig nu när jag har bil i typ 3 dygn (nöjd tjej) Så Tequila fick en lite längre avskrittning idag också, vilket  aldrig skadar, skritta är nyttigt :)

Kommentarer

  • amanda vikner säger:

    Malin, vad har vi sagt om att vara uppe hela nätterna? ;)

    2012-01-27 | 08:46:22
    Bloggadress: http://teamdalarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här: