TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

and now we both are finally home

Kategori: Amandas inlägg

Mamma tog ledigt från jobbet några timmar idag så hon kunde köra mig och fisen till Rättvik,
lastningen gick hyffsat bra men fick lov att ta fram linan och då gick han in på en gång. Så lastträning är något vi måste börja med - först NH sen tar vi fram transporten och tränar även där.
Mitt mål är att kunna lasta han själv och åka iväg - så man inte alltid måste vara beroende av hjälp så for man ska åka någonstans. Lyckades med Rasmus efter mångtalet om och men, så då lär jag lyckas med Flashi också :)
Flash tyckte det var så skönt att komma hem, han gnäggade på en gång han klev in i stallet och alla hästiiskompisar svarade honom. Det var skönt att se hur lugn han blev på en gång när han steg ur transporten, "äntligen hemma" såg det ut som att han tänkte.
Plockade upp och ur alla grejer och gjorde iordning - såå skönt!
Imorgon ska jag ÄNTLIGEN pröva dressyrsadeln på honom.
Lämnade den i Rättvik när jag fick den för jag ville inte att den skulle bli förstörd om jag skulle tagit med den till Mora.
Nästa vecka (sista veckan på praktiken efter 6 långa praktikveckor med lov emellan) kommer jag vara på klubben, får mysa med min F hela dagarna igen. Jag har blivit så bortskämd nu att jag kommer få abstinens när skolan börjar!! Vet inte hur det ska gå, men vi får la se!
Nu vart det är sånt där typiskt "malin-inlägg" med massa olika fakta i samma inlägg(haha, du har blivit bättre gumman! ;)), men jag orkar inte göra flera olika just nu då jag har sprängande huvudärk. Ska mysa med Vicki, Saga & Odd ikväll, får se om jag orkar blogga nå mer. Har stallet både lördag och söndag så här blir de ingen lugn helg heller!
Puss och kram, tack till er som orkade läsa ;)

Kommentarer

  • Tina säger:

    Hej Amanda & Malin! Som ny läsare här på bloggen gillar jag att man kan klicka på er kategori "Ny läsare? - Klicka här!" och läsa om era hästar. Ser dock inget om Flash Point? Kan inte du skriva lite om honom? Ser inte heller någon presentation om Malin som jag uppfattar har tagit över bloggningen från Janina? Skulle vara kul att veta!

    Mvh Tina

    2012-01-13 | 20:48:51
  • marlene säger:

    Flashen var ju lättlastad förut, han sprang alltid in i transporten :)

    Med lite träning så ska du se att han kommer att vara lättlastad igen:)

    Jag har lite hingst bilder på honom om du vill ha dom? ;)

    2012-01-13 | 21:15:05
  • amanda säger:

    Marlene, jag skulle gärna vilja ha lite bilder! Eller massor i och för sig ;)

    maila till [email protected]!



    Och Tina, absolut! vi fixar det i helgen! :)

    2012-01-13 | 21:24:35
    Bloggadress: http://teamdalarna.blogg.se/
  • marlene säger:

    haha okey :) Då ska jag leta fram alla bilderna, kan ju ta sin tid då man har minst 1 milijon häst bilder haha:P :)

    2012-01-14 | 10:16:36

Kommentera inlägget här: