TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Vi är ju vana nu...

Kategori:

..Med att det aldrig riktigt blir som man tänkt sig. Dagen plan var att ta en mysig barbacka tur med Tequila och jogga slaggprodukterna, från de senaste två dagarnas ganska krävande pass, ur henne. Men när det är vinterns första nakna barbacka tur och hon hade gått två dagar i ridhus, det var fint väder med strålande sol och hon hade lite vårkänslor. Inte alltid lätt att få det som man vill då. Jag tänkte mig nämligen lugn trav i en lång, låg, rund och avslappnad form. Det var inte Tequilas plan kan jag säga. Hon galopperade hellre jätte, jätte, jätte kort galopp än att trava. Vilket är jobbigast liksom? Men å andra sidan kan jag inte klandra henne, hon har ju trots allt vårkänslor, haha! Det blev lite studs och hopp och luftsprång också. Så jag får nog vara glad för det lilla hon travade lugnt och avslappnat (vilket var sista tio metrarna hem ungefär).

Men hon är då go min lilla dam i alla fall! :)


Det är nog inte bara vi människor som längtar till sommaren och värmen i solen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: