TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Veterinärbesöket

Kategori:

Var ju hos veterinären idag. Det var inga som helst problem. Jag skrittade bort henne till kliniken i grimma och grimmskaft. Det var två sprutor i halsen (influensa och stelkramp). Sen satte han (Björn) in stegen och kände lite på tänderna och ansåg att det inte var något att ta. Det förvånar mig inte så mycket faktiskt. Förra året kollade jag också tänderna vid vaccineringen, innan det hade hon inte blivit kolla på flera år och ändå var det knappt något att ta. Så gissar på att min dam har ganska bra tänder! :)



Zamina hade en dålig dag i går som Tequila fick sota för, så Zamina trängde upp henne i ett hörn och stod och slog. Så Tequila hade fått en massa små rispor, en på ena hasen. En hov på varje sida svansen och en typ under svansen så det var lite rispor vid könet, Tack och lov var det bara ytliga rispor. Men kommer en spark fel där så kan det ju gå jätte illa. Så Björn fick kolla lite där också för säkerhetsskull men det var inget att direkt bry sig i, så det var ju också skönt :) Funderade lite på om det var större risk för infektioner och sånt där, men tydligen inte sa han. Det blir ju såna saker när hästar går ihop, men skulle nog mycket till innan jag faktiskt skulle låta min häst gå själv pga att den blir skadad av hag kompisarna.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: