TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Återbesöksresultat

Kategori: Amandas inlägg

Åh allt gick som på flytande räls,
Först skulle vi skritta fram & tillbaka på gången,
sen trava fram och tillbaka på gången
- Björn sa att det såg bra ut.
Sen gick vi ut och longerade i båda varven ocg då log han och sa att det såg bra.
Sen gick vi in igen och han böjde runt om och sen sa han:
"Aldrig har ett behandlingsresultat varit så bra, den här hästen helt frisk"
Åh jag hade sån lust att hoppa upp i Björns famn och gråta glädjetårar men jag log istället och frågade om han verkligen menade det och hur det skulle bli framöver.



Nu ska Flash skrittas och travas i skogen en månad och sen får jag börjar jobba honom lite på volter och sådär - väldigt försiktigt och långsamt.
Passade även på att vaccinera honom eftersom det var 30 mars 2011 han blev vaccinerad sist. Så nu är det gjort!

Kan verkligen inte förstå att det är sant.
Några tusenlappar senare och min grabb är helt hundra frisk - fy fan vad värt.
Nu är drömmen uppfylld, min häst är frisk, jag kan snart börja träna på riktigt.

Åh, jag är världens lyckligaste människa.



Kommentarer

  • Loviza säger:

    Vad roligt ! All lycka till er !

    2012-02-03 | 18:08:00
    Bloggadress: http://lovizaholmen.blogspot.com/
  • Bitte säger:

    Men vad underbart Amanda. Om du hade brustit ut i gråt av ren glädje och hoppat upp och kramat om Björn kan jag lova dig att han skulle ha förstått och nog blivit väldigt glad själv. Nu äntligen kan du ju börja sätta igång lite undan för undan och få din underbara häst och dig precis dit ni vill. GRATTIS och lycka till.

    2012-02-03 | 19:24:27
  • saga säger:

    HIHIHIHIHI :dddddd

    2012-02-03 | 20:43:22
    Bloggadress: http://sagahagmann.blogg.se/
  • Pappa Björn säger:

    Bra Flash! Du fixar det!

    2012-02-04 | 11:23:45
  • Astrid Olsson säger:

    Kom ihåg bara att du gärna kollar upp det med böjoprov en gång till om två månader så att du kan vara på det igen om det skulle komma tillbax. det kan det göra. speciellt när du har en sådan lekfull häst.. :) Lycka till med honom.. :)

    2012-02-04 | 13:42:21
    Bloggadress: http://iwanttobejustliketyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här: