TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Skogen

Kategori:

Senaste två dagarna så har jag fokuserat på att försöka få henne att jobba ordentligt även i galoppen ute i skogen. Hon har en tendens att köra upp huvudet och studsa upp i luften när man tar henne i munnen. Det känns lite som om hon är tvådelad liksom, borde slita rätt rejält på henne också, förutom att det är välidigt obekvämt för mig och förmodligen ganska underhalsbyggande. Vilket hon varken gör i skritt eller trav, där fungerar det som det ska. Men skogstur blev det idag med med andra ord. Det gick faktiskt bättre än igår, hon blev lydigare lite tidigare. Lite mera avslappnad tidigare. Så det blev bättre efterhand. Framsteg. Men det tar ju lite jobb att få fram sånt, det är en envis dam jag har att göra med och en vana för henne bryter man inte så lätt. Det där när man ställer lite krav tycker hon inte alltid är jätte roligt så.
Efter galoppen så får jag lov att lugna ner henne lite också, i alla fall efter man har galopperat ganska "länge". Brukar använda mig avv öppnor och slutor åt båda hållen så att man kommer åt henne istället för att bara slita och dra. Tvärningen bromsar rätt så bra nämligen, plus att hon får något att koncentrera sig på.


Tur att hon är söt i alla fall min lilla tant :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: