TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Träning ger färdighet

Kategori: Amandas inlägg

Mitt internet dog igår, så typiskt! Det har börjat krångla på kvällarna, don't ask me why..

 

Jadu Malin, tror avstånden mellan räcke & oxer var 17,5 m och mellan mur & räcke 25 m, om jag minns rätt!

Red Nevada igår, tredje gången i rad jag rider henne.
Orkar inte förklara hur det kändes i detalj eftersom det är häst jag inte tränar kontinuerligt.
Efter många om och men hade jag kontrollen över henne och sista gången jag red banan kändes det helt okej i alla fall.
Nevada är en sån häst som bara kan dra iväg när hon ser hinder framför sig, och det hjälper inte att ta henen i munnen utan man måste lära sig att rida henne med säte & skänklar och ha den största delen av kontakten däremellan och försöka ha handen så stilla som möjligt.

Såhär såg banan ut från läktaren:



Nej, nu får tiden ta och gå jääkligt fort så jag får ta Flashen på träningarna ist, längtar så jag spricker!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: