TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Playing with the snow, in the snow

Kategori: Amandas inlägg

Idag trodde jag ju att jag skulle gå länge i skolan - men ack vilken tur jag hade, slutade 11-12 ungefär så gick bort till Flashen. Kände mig rätt opepp på att rida och så hade Saga två timmars lunch så hon hade rätt tråkigt, då kom jag med snilleblixten att "tolka in" Flash.
Så vi rotade i dom dammiga hyllorna på klubben och hittade två jättefina tolkselar, vi smörjde upp den ena och sen sadlade vi på honom och kasta på selen, inga som helst problem.

Började med att Saga hoppade upp och red Flashen(första gången hon satt på honom), och sen kopplade jag på tömmarna/handtagen i selen och gick bakom honom, sen släpade jag skidorna i marken så de lät lite, han tyckte det var rätt obehagligt i början men han lugnade ner sig väldigt fort när jag och Saga pratade lugnande med honom, sen så fortsatte vi längs Springkällevägen och jag började lägga min egen vikt i tömmarna så han började "dra mig", om ni förstår. Sen efter vi gått så en stund så ställde jag mig på skidorna och WOALLA! En inkörd häst, nästan i alla fall! :)

Vi skrittade bra länge sen började vi trava och han var såå duktig! Han kommer nog bli en kanonbra tolkningshäst, han njöt verkligen och tyckte det var superskoj att tolka och få jobba med andra muskler! Han tyckte nog dessutom det var kul med en ny ryttare på ryggen också :)


Saga älskade min gamla hjälm, haha eller inte.. Det var jätteovanligt att se henne på en sån stooor häst när hon bara rider sina småttingar, men erkänn att hon ser bra ut på F? Hon red i alla fall honom jäkligt bra!! BÄSTA <3





Oj vilket jobbigt inlägg det här blev, men jaja  - Jag kan nu börja tolka min häst!
Nudu Evelina finns det inga undanflykter längre :D


Kommentarer

  • Evelina säger:

    Låter bra de :D <3

    2012-02-16 | 20:06:00
  • sagiiis säger:

    ja men gud, jag gillade verkligen hjämlen SKARPT! fast nee ;)

    tack BÄSTA! <3

    2012-02-16 | 22:02:58
    Bloggadress: http://sagahagmann.blogg.se/

Kommentera inlägget här: