TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

my heart stoped for a minute

Kategori: Amandas inlägg

När jag kom till stallet idag var grabben inte alls som han brukar, han var orolig och trampade runt i stallgången och stod och skakade. När jag fråga Ina vad det kunde vara  så var det fösrta som slog henne kolik. När jag släppte in Flash i boxen igen så gick han runt och nosa i backen som att hans skulle lägga sig ner, då tog jag ut honom i hans hage och han följde mig som ett lamm, han liksom gick "på" mig och var nära mig hela tiden, ville inte att jag skulle lämna honom ur sikte. typ som att han sa "hjälp mig, det gör ont!", och sen släppte jag honom i stora valackhagen och då galopperade han runt och runt flera varv och plev jättepigg så jag tänkte väl att det inte var något speciellt och tog in honom i boxen igen. Direkt när han kom in så la han sig ner och då gick jag till Ina på en gång och hon sa att då VAR det kolik, sen lyssnade vi på Flashens tarmljud och det var helt tyst. Så det var bara att traska bort till kliniken och dejta Björn igen.

Flash hade grovtarmsförstoppning så han fick medicin, och på vägen hem igen var han sitt vanliga jag. Lika pigg och glad som vanligt.
Jag tog på mig hjälmen och hoppade upp barbacka och var ute och skrittade i skogen i ca 45 minuter så han fick röra på sig, och han var helt som vanligt igen.
Ina skulle hålla koll på honom vid kvällsfodringen och skulle höra av sig om det var något, vilket var klockan 20 och hon har inte hört av sig än, så jag tror att han mår bra nu igen :)

Lycklig slut va?
Glad att jag upptäckte det här tidigare så det inte hade gått längre!


Flashen på kliniken idag.




Kommentarer


Kommentera inlägget här: