TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Måndagens och tisdagens aktiviteter

Kategori:

Måndag: Så följde jag med Amanda och Saga ut i skoen på en lugn skritt och travtur. Jag red barbacka som vanligt och hon var faktiskt riktigt fin min dam! Hon är ju en riktig tävlings individ och ska ligga först alltid, även om det bara är en cykel som är sällskap och inte en annan häst, haha. Dessutom så brukar bromsen bara finnas i handen och inte i sätet (där jag vill att den ska vara men), speciellt ute i skogen. Men Hon var faktiskt förvånansvärt lugn! Jag kunde vara helt stilla och stadig i handen, hon höll sig i en trevlig form och vi låg precis jämsides med Amanda och Flash i ett jämt tempo i trav. Det har nog aldrig hänt förut! Nöjd tjej? Oh ja! Duktig ponny, det är så härligt för det går frammåt hela tiden. Bästa ponny!

Tisdag: Började skolan vid 7 eftersom jaag hade morgon APU i skolstallet. Fixa mockning, utsläpp och foder. Efter det så hade vi lite skogskörning. jag hede ett halvblod som heter Marina och vi körde lite timmer. Det är faktiskt svårare än man tror, men väldigt kul! Sen var det lunch innan hästlektion (teoretisk) slutade med att jag och Madde, läraren satt och pratade om alltmöjligt innan min matte började, trevligt, trevligt. Tequila fick sig en välförtjänt vilodag. Gick hårt hela helgen och vaccinerad med lite reaktion tidigare i förra veckan.

Förresten vill ni ha inlägg om Teamträningarna i helgen så får ni säga till!



Kommentarer

  • Evve säger:

    Jag vill höra om teamträningen ^^

    2012-02-16 | 22:09:15

Kommentera inlägget här: