TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Let me be who I am

Kategori: Ej hästrelaterat

Många människor bryr sig för mycket om många andra.
Jag är en sån ungdom som, liksom många andra, har fått erfara saker man inte borde vid den här åldern.
Många människor dömer mig, precis som dom dömer andra, men jag tycker det är så fel. Om ni hade vetat hur hela min livsuppväxt har varit hade ni inte dömt mig på samma sätt. Det är mindre nu än vad det har varit, men jag har haft turbulenta upplevelser och många som sagt sager som inte stämmer med verkligheten.

Innan du dömer mig, ta på dig mina skor, gå på samma gator som jag gått på.
Bearbeta förlusten av människor jag har förlorat.
Orka med alla känslor och alla händelser jag erfarit.
Snubbla på alla stenar jag snubblat på.
Torka alla tårar som fallit från min kind.
Res dig alltid upp igen, alltid.. Och välj precis samma väg som jag gjorde.
- Efter allt detta, kan du döma mig eller mitt liv.


Den texten är så värdefull, och säger så mycket saker på bara ett par meningar. Men den är så sann.

Vet inte riktigt varför jag skrev detta nu, men jag tycker det är tråkigt med alla människor som lägger ner för mycket tid på att engagera sig i andras val här i livet.

Ta vara på det du har, och njut av varje dag du lever. En dag kan allt rasa, jag har varit där och fått lov att bygga upp mina murar, om och om igen.
Var stolt över den du är, det finns bara en som du.


Det är till stor del varför jag gjorde dessa tatueringar.
Och ja, den är felstavad - bara för att ni ska bry er lite mer :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här: