TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Igår var det skogsridning igen

Kategori:

Och jag har friluftsdag idag, så ska ta en rejäl genomkörare i dressyr för damen tänkte jag. För 10 skulle man pricka av sig med häst på travet och 12 är det lunch sen. Däremellan så för man göra vad man vill, och hon behöver en genomkörare så tänkte passa på när ridhuset är ledigt och jag har iprincip hela dagen på mig.
Så igår "förberedde" jag henne när vi var ute i skogen, började med öppna och lite sluta i skritt och trav innan jag tog lite öppna i galopp. Red bort till springkällan och tillbaka, tog några volter på en gräsplätt vid knutsboholkorset och längst upp på vängplanen vid springkällan. hon var lite sp taggad hela ridturen, men ändå ganska fin. På volten vid gräsplätten så var hon lite tokig så fick ju ändra taktik och fortsätta på vägen istället. På vägen hem så mötte vi på en skoter också, och fjantan började med att studsa på tvären och göra ett luftsprång innan jag kunde styra in henne till sidan av vägen så att skotern kunde komma förbi.
Men resten av hemvägen skötte hon sig hyfsat bra efter att ha samlat ihop sig lite efter skotermötet.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: