TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Hoppträningen

Kategori:

Dagens övning var bana med titthinder och fokus på antalet galoppsprång på några relaterade avstånd. (Tyvärr kommer jag inte ihåg hur långa distanserna var, men har vi tur så kanske Amanda vet?) Vi började på linjen med vattenmattan, räcket och oxern, där skulle vi först ha 5 galoppsprång mellan hindrena, sedan när Ina höjde lite så blev det 4 - 4. Efter det så red vi på en åtta mellan vattenmattan och räcket från muren utan att hoppa muren om ni förstår? Och rullade på lite där. Vi avslutade med att rulla lite på en evighetsbana 2-3 varv i några omgångar. På slutet låg banan på runt 90 med oxern på kanske 110-115? Jag är riktigt nöjd med dagnes träning. Hon var lättjobbad och slappnade av bra. Kändes som om jag generellt sett hade bra flyt och bra känsla mellan hindrena med trevliga språng. Dessutom så kändes det som om jag hade henne med mig ordentligt nästan hela tiden. Hon var fin helt enkelt! Jag red också bra. Nöjd Malin!


Åter igen en vacker paint skapelse från mig. Den här gången är det på den avslutande banan som man kunde rulla på och få en hel del språng i kroppen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: