TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Dressyrträning

Kategori:

Träning på torsdagar som vanligt. Dressyr var det som gällde idag. Vi började med att värma upp i trav och gick ganska fort över till galopp på order från Ina, när det är så kallt tyckte hon att vi kunde galoppera igång utan större krav ganska snabbt så att vi fick upp värmen ordentligt. Hittade en väldigt bra känsla i början av travet faktiskt. Nöjd ryttare där! Dagens huvudövningar var plockade från FEI:s inledande program för ponny, som Madde och Elin eventuellt ska ut och börja tävla lite på.
Den första övningen var öppna längs med halva långsidan innan man lade en volt vid E respektive B och så reda man sluta in till medellinjen till bokstäverna G/D och så rullade vi på lite så i båda varven. Hon skötte sig hyfsat bra, lite stel i bålen och ville inte riktigt böja där, men det blev bättre efterhand, dessutom var det bättre i vänster varv än i höger varv, men det brukar vara så.
andra övnignen givk ut på att man skulle vända rätt upp i galopp och göra enkal byten, alltså skata av till skritt från galopp och sen fatta ny galopp, (den andra galoppen då då). I början hade hon inte riktigt någon broms, men det blev bättre efter hand. Dessutom var hon mer rakriktad än hon brukar vara på långsidorna när jag kollade i speglarna - Framsteg!
När vi sen travade av så skällde Ina på mina flaxande vader. När jag tog upp hälen lite så att foten gick i kod så blev det mycket bättre på en gång, det är presis som om jag tra massa spjärn i stigbyglarna hela tiden, då blir det ju atomatiskt att benen flaxar. Men det finns alltså något att göra åt det!

Så jag är faktiskt nöjd med dagens träning. Tequila skötte sig rätt bra, och jag också tror jag. Så vad ska jag klaga på? Det finns ju förstås alltid saker att jobba på, men det är en helt annan femma!



Kommentarer

  • rean from the netherlands säger:

    hey Malin ! <3

    haha yeah here is finaly snow ! and :



    so much thanks for your comment, it makes me feel happy!



    love <3

    2012-02-04 | 19:19:11
    Bloggadress: http://rgoldy.blogspot.com

Kommentera inlägget här: