TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

'cause baby I told you

Kategori: Amandas inlägg

Red ut i skogen idag som sagt, tog en tur på 50 minuter i skogen och klättrade lite småbackar och pulsade i lite lågsnö som blåst upp.
Kände att han var väldigt fast i vänstersidan och hängde mycket i min vänsterhand, så jag jobbade lite med att runda honom och ställa honom åt vänster medans vi skrittade på rakt spår. Där det blev lite mer ansträngande åt honom fick han skritta på lite lös tygel. Travad lite mer idag än vad jag gjorde igår men fortfarande bara rakt fram och utan krav. Jag gjorde lite start och stop övningar dessutom för att han lyssnar så dåligt på mig, och så ryggade jag även när han blev för stark eller trippig. Jag vägrar ha en häst som går på tårna och trippar hela tiden, och tänker sätta stop på det redan från början genom att göra halt och rygga honom när han gör så.

Han var väldigt nljd efteråt och kändes lös och fin. Strechade lite men han är såå stel vid stretchning så det är absolut något jag måste göra efter varje ridpass!


sötfisen idag så nyfiket undrande om matte hade något godis åt honom i fickorna :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: