TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Peter Winslow sadelclinic

Kategori: Amandas inlägg

Imorgon är det clinic som gäller för mig och Flashens del, Peter Winslow kommer till Rättvik och har en föreläsning om sadlar.
Såhär står det på Peters hemsida och det är alltså detta jag och Flash ska vara med på:
.
Håller clinics i sadelinpassning för häst och ryttare. Vanligen så hålls clinicen hos beställaren i dennes anläggning. Clinicen börjar med teori om sadlar och sadelinpassning för häst och ryttare. Därefter visar jag praktiskt hur en sadel ska vara så att både ryttare och häst fungerar optimalt med denna utrusning.
.
Denna praktiska del i sadelinpassningen sker i tre steg. Kontroll av sadeln när hästen står uppställd i stallgången. Kontroll när häst och ryttare är under arbete samt granskning av avtryck som sadeln gjort på hästens rygg.



Ska ta med min dressyrsadel och försöka sälja den, och sen hoppas jag på att jag hittar en bra hoppsadel till Flash som jag kan köpa på plats :)

Pfiff Charles dressyrsadel. 17,5" och 32(normal) bomvidd



Kommentarer


Kommentera inlägget här: