TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Träna - prata - äta - sova

Kategori:

Justnu sitter jag och kollar på filmen "biet" med min låtsas systers barn Lisa, såklart stod hon för filmvalet! ;)
Har precis ätit god mat med familjen och lekt lite kurragömma med barnen. 
Ett stort plus är att förkylningen börjar lägga sig, hostar "bara" nu. Så ingen feber och inga sömnlösa nätter, tummen upp!

Hela förmiddagen idag var jag i stallet och pysslade med Zamina, ville rida igenom henne idag då vi hade en väldigt jobbig bana på hoppträningen igår då hon faktiskt blev tvungen att lyfta på sina bakben.. (Hon har en väldigt slapp sida som hon sätter till ibland när det är låga höjder och blir helt lojj, och då kopplar hon bort bakbenen)!
Men igår arbetade hon faktiskt fint i form och hoppade med ryggen osv, så jag är väldigt nöjd men min fina pärla.
Så jag tog ett litet ridpass idag i paddocken innan jag gav mig ut på en lite kortare skogstur och efter det hade jag en vääldigt trött och nöjd häst.

En mycket vacker paint ritning på banan igår:

På höger långsida innan du ska vända in på bommarna red vi öppna, sen som sagt red vi in över bommarna, vände och tog bommar n2, och sen samma sak igen till nummer 3, sen red vi sluta längs långsidan till K, där fattade vi galopp och galopperade över hindret på volten, och sen långsidan med två studs först, sen tre bommar, oxer och samma sak ut. Mycket dryg övning, för både ryttare och häst, (speicellt om du har en stor häst på de avstånden vi red på igår) :)

Nu ska jag fortsätta kolla på filmen, dom ska ju faktiskt ha rättegång med biet ;) puss och kraaam!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: