TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Tävlingen i torsdags

Kategori:

Även den här tävlingen lyckades jag omvandla min nervositet till att tagga, så det var jätte skönt faktiskt. Tequilan var hel tokig och hel taggad hela tävlingsdagen. Hela dagen hade hon den där attityden "Jag ÄR störst, bäst och vackrast, och jag vet om det!" Hon växte några cm när jag suttit upp och hon hört högtalarna första gången efter det, men det gör hon alltid på tävlingar. Det var ju hennes gamla hemmaplan, (hon stod ju som lektionshäst på Orsa RK när vi köpte henne) och så var det massor med 'gamla kändisar' på plats, riktigt kul att folk får se att Tequila är 'still going strong'.


90 cm:
0 fel, Clear round. Här var hon bara allmänt taggad och okontrollerbar, innan startsignalen så stod hon och studsade på stället och hoppade och for som en tok med glappande tyglar, fast att jag skänklade på henne. På läktaren satt de bara och skrattade åt henne, haha. Jag fick inte ta i henne eller säga vad vi skulle göra, då for hon bara i luften, det enda jag fick göra var att styra. Hon bara latjade runt banan och klev över hindrena, gjorde bara som hon ville. Så det är nog inte vackraste ritten vi gjort, men hon kände att hon ägde, så jag fick bara åka med.


1 m: 0+0 fel, plac 1 av 25. Mamma missade de två första hinderna på banan, så det är från hinder nummer tre på filmen. Här var hon inte riktigt lika taggad, men hon körde fortfarande sitt eget race och jag fick bara följa med och styra. Latjade runt banan och klev återigen bara över hinderna, fick inte ta henne i munnen eller säga vad hon skulle göra. Kändes ändå helt okej, var lite taskig mellan hinder nummer 8-9, hade jag förvarnat henne lite mer så hade vi fått mer flyt i svängen, men ganska nöjd ändå. Inte heller den här var en av de vackraste ritter vi gjort, menmen..


La upp filmen från ärevarvet också, där var hon också lite pigg, men inte riktigt som innan första klassen, haha.

Hon var i alla fall riktigt rolig under hela tävlingsdagen, den attityden hon hade har hon nog aldrig haft förut. Hon kände bara att hon ägde stället, vilket hon faktiskt gjorde för dagen också.


Kommentarer

  • EVELINA HEED säger:

    Haha, hon ser ut att ha väldigt roligt! :D Grattis till vinsten :)

    2012-04-10 | 01:34:15
    Bloggadress: http://evelaiijna.blogg.se/

Kommentera inlägget här: