TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Linda Heed

Kategori:

Kom precis hem ifrån en "pratstund" med teamet och Linda Heed, fick väldigt bra svar på en del frågor och det bästa av allt var att jag faktiskt fick bekräftat att det inte är åldern på pappret som spelar roll ;) haha då jag känt lite oro med tanke på att Zamina snart är 19 och gått 130 banor förr, men då tävlad väldigt sparsamt och hon har
aldrig varit skadad. "peppar peppar"
Fick även lite tips på hur man ska lägga upp träningen och hur man ska gå till väga inför en större tävling och hur man kan träna mentalt inför tävlingen.
Träningen idag var iallafall väldigt givande och bra. Man tränade nog nästan på allt i den övningen,
få med yttersidan, runda kring innerskänkeln, lugnt stor galopp och jämna språng, alltså väldigt mycket lydnad och saker som är väldigt bra att ha med sig in på tävlingsbanan.
Så jag är super nöjd med dagens pass och ser fram emot morgondagen, dock rider jag dit och tar sällskap med Malin när den första gruppen börjar och hjälper till inne på banan osv, mycket roligare att se hur det går för dom osv än vad det är att sitta hemma och glo in i veckan eller något liknande.. haha
Nu ska jag smaska på en macka jag fick med mig hem från "pratstunden". Så här får ni en ritning på dagens bana:
Har försökt mig på en liten "visning" på hur banan gick, det är lite mycket siffror, men tror ni fattar ;)
Puss o kraam

Kommentarer


Kommentera inlägget här: