TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

If you take me for a ride

Kategori: Amandas inlägg

Pluggar på med körkortet som bara den just nu, därför det har blivit lite bloggning här hemma nu. Ber om ursäkt för taskig uppdatering från min sida! Tur Malin & Lollo bloggar lite iaf, blir så glad att se det. Såå himla kul att Louise är med oss och bloggar nu, det känns fantastiskt! :)
.
.
Flash och jag hade våran första hoppträning i torsdags, den som Louise så fint hade ritat i paint! Han kändes riktigt taggad och han tyckte det var jättekul att hoppa lite :) Galoppfattningarna satt som en smäck för första gången och han kändes riktigt fin och jobbade med bakdelen. Jag hade inte haft den där hästen idag om det inte vore för Mariah hjälp - oj så fantastiskt bra hon är!
Ni får bilden igen ifall ni missat den! Lollo va sjuttsingen bra på det här med paint alltså! ;)
.
Flashen blev väldigt trött ganska fort och var helt slut när träningspasset var slut, så nu står det på schemat att minst en gång i veckan dra ut på rakbanan och köra intervallträning med honom för att bygga upp kondition. Ska skaffa en klocka också så jag kan ta tid, som vi gör med travarna för att hålla koll vilket tempo vi kör i. Jag kommer att börja ganska långsamt och sedan succesivt öka tempot när hans kondition förbättras. KUL! Jag älskar rakbanan ;)
.
.
Visste ni "nya" läsare att Malin har montélicens förresten!? Här är hon och Almabell och sen en av Malin klasskompisar på Nosy Roses, båda två skolans hästar, på rakbanan. Bild lånad från skolans stallblogg! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: