TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

första riktiga konditionsträningen

Kategori: Amandas inlägg

Idag red jag bort till travet och vi jobbade konditionsträning på rakbanan. Vi red sex rakor i galopp och sen joggade jag av honom lång och låg ett varv inne på lilla banan. Han jättefin när jag travade av.

Han tramasade som sjutton på rakbanan, låtsades bli rädd för två travhästar och jobbade på rakan, och så försökte han hela tiden gena och ville springa hemåt. Han var riktigt tramsig, men när ha väl sprang fint så var han verkligen superpigg och han tyckte det var skitkul att bara få springa av sig!

Valde att rida på stångbettet idag för han blir så flamsig med huvudet och ligge på i bettet när han får galoppera framåt(med vanligt tränsbett), så för bådas skull var det bäst att göra så idag och det är jag glad över kan jag säga! ;) Jag är jättenöjd, han var så duktig - nu jäklar ska här skaffas kondition som Rasmus hade!! :D

Nöjd häst!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: