TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Jag följer med dig hem ikväll för jag vill inte vara själv

Kategori:

Nu är jag äntligen hemma i Rättvik igen för första gången på ett dygn eller nåt. Min dag i korthet.
07.45 - Tandregleringen, sista besöket där, nu är tänderna raka och fina, precis som de ska vara!
08.28 - Tåget till Rättvik, fick gå upp från stationen i hällregn, såg ut dom jag duschat när jag kom in på Kemi lektionen.
09.10 - Halv lektion i kemi B
10.10 - Lektion Matte D
11.40 - Lunch
13.09 - Tåg till Mora igen. Plugga massa teori!
16.30 - Körlektion
17.48 - Buss tillbaka till Rättvik
20.00 - Stallet
Nu - Hemma och äter pistagenötter, dricker provivaskogsbär, läser om Stefan Liv (som ironiskt nog är död) och lyssnar på elektropop. Kombinationen där?

Satte på Tequila dressyrsadeln idag (hör och häpna) och skrittdressyrade på ridbanan i mörkret. Åå vad hon kan sköta sig bra ibland! Red i kanske 35-40 min, började i låg form och lösgjorde henne i sidorna, förböjde lite på volter, skänkelvikningar, öppnor, slutor, någon fram-bakdelsvändning, reglerade tempo, gjorde halter - ingångsättnignar, varierade formen mellan lite högre och lite lägre och avslutate i låg och rund form. Men framförallt så fokuserade jag på min sits, mina två största svagheter är att jag kniper med knäna och har för långa tyglar. Hon var i alla fall väldans fin idag så nu bara väntar jag på att börja trava med henne, och få känna på henne ordentligt!


Här är en bild på dressyrponnyn från framridnignen i regnet på stil-SM.

Kommentarer

  • amanda säger:

    proviva, electropop <3

    haha men hur kan de vara ironiskt nog att han är död ? ;o

    btw hade jag ingen aning om vem han var tills han dog

    2011-09-08 | 00:24:38
    Bloggadress: http://teamdalarna.blogg.se/
  • Malin säger:

    <3

    Jaa, asså, han hette ju Liv, leva liksom och nu är han död, fast att han hette liv, fattar du?

    Bara sån där övertrött konstig humor jag har..

    Oj, det hade faktiskt till och med jag koll på, och då kan jag inget om hockey :P

    2011-09-08 | 00:28:39
    Bloggadress: http://teamdalarna.blogg.se/
  • amanda säger:

    haha jahaa, nu fattar jag din poäng! rätt fyndigt av dig - jag tänkte aldrig riktigt så långt! ;)

    jaså, du hade koll alltså? erkänn att du i smyg har letat efter nakenbilder på sverigehockeyspelarna?! hrm, amanda goes upptäcka malins hemligheter.

    och ja, jag gillar också natthumor!

    2011-09-08 | 00:51:44
    Bloggadress: http://teamdalarna.blogg.se/
  • Malin säger:

    Haha, jaa, hur fyndigt det nu kan vara att skämta om de döda :S

    Ooh ja! Självklart, varje kväll sitter jag och kollar på naken bilder på hockeyspelare, eller njaa, kanske inte ;) Haha, bra att nån gör det.

    2011-09-09 | 00:03:59
    Bloggadress: http://teamdalarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här: