TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Fillebus och Quilalus

Kategori:

Fick rida Feliciano, Fille, på lektionen idag. Det tog en liten stund innan jag hittade knapparna, men sen gick det ganska bra. Hoppning först utan stigbyglar på en liten markarbetsbana där vi fokuserade på att hitta en bra rytm i galoppen, sedan lite med stigbyglar på en linje där Ina höjde upp lite i slutet. Jag är nöjd! Det är ju så himlans kul att rida andra hästar, och hoppa någon annan än Tequila har jag nog inte gjort på ett år eller något.


Filleman hoppkanon på Halloweenhoppet.

Tequila var fin idag igen, blev en skogstur barbacka med Olle i släptåg. Hon är snart fit for fight igen i alla fall. Haha, vi tränade på courbette, levade och capriole, fast kanske inte riktigt med mening! Men där emot så blev hon lite pigg bitvis och taktade lite, så jag samlade ihop henne, hon trampade på sakta och väldigt korta steg frammåt och vips så hade vi en början på piaff, sen när kan hon det liksom? Visserligen var det inte så nära och förmodligen inte så snyggt. Men aja, känslan som räknas och jag väntar fortfarande på att börja trava nu när hon känns så fin!


Väldigt skarp och fin mobilbild från morsans rygg med en nöjd liten Olle bredvid.

Förövrigt är natthumor ganska underhållande.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: