TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Life is simple, don't make it complicated...

Kategori:

Gårdagens träning var ju som tidigare sagt tömkörning även för mig och Tequila. Det gick helt okej! Anna började tömköra lite, hon är jätteduktug och gör det super bra, dock Tequila slappnade ändå av mer med mig, för att jag är matte liksom typiskt ston. För märrar passar liksom inte allt på en gång, dom måste lärakänna en innan dom kan lita på en. Var ganska intressant att se att skillanden är så tydlig mellan vem som höll i tömmarna.

Hon blev ju skodd igår också. Senast hon blev skodd så tyckte Micke att hon var så stel i höger bakben, men det var precis när hon var dålig med infektionen. Men hon var likadan nu, jätte mjuk och smidig i övrigt förutom det där höger bak som knappt går att lyfta. Jättekonstigt för det märks inget när hon rör sig eller när man jobbar henne, varken i ridnig eller vagn. och hon taar sig ju runt fälttävlan utan några som helst problem liksom. Men det var i alla fall en kotknackare nere i Nittsjö idag som jag skulle åka till tyckte Micke. Så  jag åkte ner runt 10 idag, men eftersom vi skulle tävla i morgon så kollade han bara lite på höger bak, konstaterade att det fanns något men att vi tar det nästa gång han kommer så vi kan tävla, då hon ändå fungerar i allt arbete jag utsätter henne för. Hon visar ju inget heller så jag får ha det i bakhuvudet så länge och linementa lite där.




Såg just att startlistorna kommit upp inför helgen, spännande. Nu ska jag bort till stallet ock rida, packa smörja och fixa inför i morgon! Och jag ska köra häst och släp helt själv (ända, haha) till tävlingsplatsen!! ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: