TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Nelly (Fashionelle Quse)

Kategori:

Måste bara börja med att säga att jag trivs väldigt bra med att få köra bil hur mycket jag vill utan att behöva ha någon som sitter bredvid! :) Efter att jag hade klarat körkortet igrå så for jug ut till Vika och åt middag med mor och far. Innan middan var klar så följde jag med mamma ut och gick lite med Nelly medans hon mockade. Stackars liten fick så inne hela dagen för att hon inte skulle hitta på något nu när hennes mamma var borta och ingen av oss andra hemma och kunde hålla koll. Hon fick stå inne under natten också, kändes dumt att släppa ut henne i mörkret. Hon var väldans duktig ändå faktiskt, i börgan var hon lite pigg och sprang på en volt runt mig i grimmskaftet, sen tränade vi lite på att göra halt och gå snällt bredvid mig i grimmskaftet, och så var hon jätte modig för hon vågade faktiskt nosa på båda bilarna! Samt så lärde hon sig att man kan beta gräs i grimma och grimmskaft! :) Duktig liten mammalös bebis på 150 kilo! :)

Just nu har vi en liten dartmoor farm där hemma. Loppan + föl, Roffe, Ice, Heron och Delphi och så stackars Nelly som förmodligen tror att hon är en dartmoor vid det här laget, haha.  Efter middagen tog jag i alla fall bil och släp till Rättvik. Mockade fixade och klappade lite på Tequila. Sen körde jag hem Amanda, tog med oss Saga ner till statoil, köpte godis och skulle mysa lite till en film. Men jag tror faktiskt alla tre somnade efter 5-10 min, haha, trötta tjejer! Efter skolan, (slutade vid lunch) så skyndade jag lite till stallet för att hovis skulle hinna sko innan han skulle iväg på trav. Så nu har morsan nya fina vinter dojjor med brodd runt om. Tänkte att jag väntar till nästa skoning innan jag sätter på snösulor. Hur gör ni med snösulorna? Mockade och gjorde klart på en gång efteråt. Åker till stallet strax innan 17 och hämtar upp Johanna på vägen. Sen ska jag och Tequilan tömköra lite, är teorilektion idag. Men Tequilan får vara med på praktisk teori hon :) Ska blir kul att se hur hon jobbar i töm utan vagn, har nog aldrig tömkört henne på det sättet.


Söta Nelly!


Nelly och lilla Flisan

Kommentarer

  • Janice säger:

    Jag har satt på/sätter på sulorna nu! Två hästar med snösulor, en kvar :) Dock så har jag inte stoppat i broddarna än men dom har fått på sig vinterskor med broddhål :)

    2011-10-27 | 18:01:35
    Bloggadress: http://janice.blogg.se/

Kommentera inlägget här: