TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

tomorrow i'll give you more

Kategori: Amandas inlägg

tänkte ge ett litet livstecken.
vet att veckan + helgen har varit uruslig uppdatering - skäms på mig.
torsdag & fredag var jag på klassresa till sthlm och besökte dessa ställen: Truels Andersson, Tärnsjö Garveri, Lövsta stuteri + seminering & Kritirieauktionen.

Vi hade riktigt kul och imorgon slänger jag upp en bildbomb.




Kingen har haft ett par vilodagar för han hade tappsko måndag & tisdag. Onsdagen fick han skor och blev öm så han fick stå onsdag. Sen åkte jag till Uppsala & sthlm på torsdag fredag så då fick han passa på att vila fötterna också.
 Lördag & söndag har jag varit i Mora för har jobbat, fick vila lördag. Söndag red Sagis honom, såhär skrev hon i sin blogg om det:
"Sen va jag & mamma ner på klubben och jag red Amandas foderponny Kingen åt henne eftersom hon är i Mora och jobbar över helgen. Han har stått ett tag nu för han har vart halt efter senaste skoningen så skulla rida honom lite lätt, men han kändes väldigt stel & seg så skrittade honom i skogen bara för att han skullafå röra på sej och han verkade rätt nöjd med det. Helmysig ponny verkligen :)"

Tusen tack Vicki & Saga för hjälpen dessa dagar, ni är guld värda!!!
Och grattis till segern i lördags bästa Sagis! :D



Eftersom han fått stå så mycket nu (som han absolut behövde) så red jag Ymer idag på träningen - jag är väldigt nöjd men lilla ponnyn! :)
Tog en barbackatur på Kingen i mörkret för ville känna på han eftersom Saga sa att han var så stel - så jag tog svängen runt travbanan och han kändes fin i både traven och galoppen men på hemvägen började han markera lite svagare - specis som han gjort med Saga igår.
Skumt!!

Ina tyckte att jag skulle ge han en vecka till, så alltså lär jag styrka oss till tävlingen den 15e också.
Helgens team-träningar vet jag inte hur jag gör, får se hur han känns eller om jag får låna någons häst.

Lilla Kingseknosen, allt har ju gått så bra ju.
vad är det som hänt egentligen? Du har ju varit så fin hela månaden.. :(



whats going on inside of you, dear friend?



härmed har jag lovat er bildbomb från våran klassresa - imorgon.
förvänta er mycket fint!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: