TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

svar på tal; anonym

Kategori: Frågor & Svar



Hej! Vad kul att du vill fråga mig.
Jag tycker det absolut viktigaste är du pratar med hästens ägare om att den ska betala försäkringen, eller alternativt att du sätter in pengar på kontot för försäkringen.
Skriv upp uppsägningstid för båda parter och samt skriv upp allt du får med såsom borstar, täcken, grimma, skydd, träns och sadel m.m.
Vem betalar vad om hästen skulle behöva behandlas eller om det behöver besöka veterinären av någon anledning?

När jag hade Rasmus betalade jag allt själv förutom veterinärbesök och försäkring. Ville jag träna så var det mina kostnader - vilket är självklart men vissa ifrågaställer den frågan. Stallplats och skoning ska fodervädern också betala så kolla upp att du har pengar - minst 3000 i månaden beroende på vart du har den uppstallad.

Se till att ha kontakt med ägaren så att dom kan känna sig trygga i det val dom gjort med att ha just DIG som fodervärd till deras häst.

Något mer du undrar över? Bara höra av dig :)
Kram, och lycka till!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: