TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Somnade ifrån det igen...

Kategori:

Jag råkade somna lite innan jag hann blogga igår, andra gången på tre dagar, hehe, men om jag får skylla ifrån mig så vaknade jag faktiskt med migrän igår morse. Så jag ringde och sjukamnälde mig innan jag tog en ipren och sov några timmar till. Tur att man har en hund som gillar sovmornar, för vi gick upp vid lunch och gick ut med henne en sväng innan jag drog ner till skolan och åt lunch. Sen gjorde jag lite nytta samt pluggade lite där innan jag tog mig hen och glodde tv/sov. Man blir ju så där lagom seg av migrän. Oj, nu blev det lite segt och träkigt här! Aja.

Jag fick ta en reservplats för Kerstin Alghren igår, (dressyrträning) och Tequila var jättefin faktiskt! Bästa tanten! Dels så gjorde vi en volt vid varannan bokstav, precis när man kom tillbaka till bokstaven så skulle man fatta galopp och fortsätta en till volt på samma bokstav innan man bröt av till trav vid bokstaven igen. Väldigt bra för att öva precisionen till tex, programridning. Vi jobbade ochså med skänkelvikningar och lite förvändgalopp. Vi gjorde en annan övning också för precisionens skull där vi skulle trava ett varv på 'volten' vid bokstaven C, ta ut hörnet efter, rida en mjuk båge på öppna delen av ridhuset, rida ut i hönet igen, fatta galopp vid C, rida ut i hörnet, rundbåge, ut i hörnet trav vid C osv.
Ungefär så här såg det ut om man ritat upp det väldigt vackert i paint.


Om ni fattar något? det var en väldigt bra övning i alla fall!

Och Tequilan var som sagt superfin! Kändes faktiskt väldigt stadig och trevlig i formen. Det är så härligt att rida henne, för det går så otroligt mycket frammåt och jag utvecklas lika mycket tillsammans med henne!


Bild från SM i Ljuslingsbacken.

Skönt att ha en sjusovarhund när man är ledig, hon har fortfarande inte klivit ur sängen än, fast att jag varit uppe i några timmar och härjat, haha. Nu ska jag hoppa in i duschen innan jag masar mig ner till skolan för att luncha lite. Förövrigt är jag ledig i morgon också, och sovmorgon på fredag. Ganska bra vecka faktiskt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: