TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Malin skräller och Elin vinner!

Kategori:

Tänka sig, jag och Tequila tävlade dressyr i Falun idag. Ja, det är faktiskt sant, regionalt i debuten dessutom! Inte kom vi sist i andra klassen heller (bara i första). Lätt B:1 och lätt A:1 red vi. Mamma körde för pappa skulle till Åland, Evelina följde också med. Tyvärr så är bilderna på kameran hemma i Mora, så inga bilder för tillfället och Filmerna segar sig när jag laddar upp på youtube med mitt supersnabba internet -.- Men jag lägger upp länkar när det är klart för dom som vill se :)

I LB:1 så kändes det helt okej på framridningen och när hon kom in på banan så taggade hon till som bara den, så hon belv lite oreglerbar. Jag hade en helt okej känsla trots att hon låg på som en tok, tur att det finns väggar ibland ;) hehe.. Men vi lyckades faktiskt skrapa ihop 56,21 % (vilket är årets nästbästa reslutat om man jämnför med fälttävlansdressyren).

I LA:1an hade jag en mycket bättre känsla, dock blev det några små missar. Men hon var faktiskt fin och jag är nöjd med ritten. (Ordet fin defineras ur våran synvikel och på hur vi har varit förut, jämför vi med dom andra så är vi väl inte så fina men ;). 9a av 11 st kom vi! :) Och vi lyckades faktiskt skrälla till med hela 58,68%. (Vilket är bästa resultatet) Tequila skötte sig faktiskt toppen och jag är så nöjd med världens bästa ponny!


Stort grattis till Elin och Monty (som också tävlar för Rättviks ridklubb) som vann lätt A:1an med 66,84% Såå duktiga! :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här: